Medstifter av Snopes Mikkleson Busted som vanlig plagiat

YouTube
Del denne historien!
Snopes er et selverklært faktum som sjekker virksomhet og har vært en konsekvent kilde til feilinformasjon i seg selv, men ingenting som dens medgrunnlegger, David Mikklelson, som nettopp har blitt avslørt som en seriell plagiat og produsent av nyheter gjennom mange år.

Mikkelsons forsvar er patetisk, og posisjonerer seg selv som et offer fordi han manglet formell opplæring i journalistikk. Tilsynelatende ville han ha hatt et bedre moralsk kompass hvis han hadde oppnådd en grad i journalistikk. Mer sannsynlig bør han bli tiltalt for bedrageri og tyveri av intellektuell eiendom.

Korrupsjon går dypt inn i den såkalte "faktasjekkende" verden, og Snopes er bare toppen av isfjellet. ⁃ TN Editor

David Mikkelson, medgrunnleggeren av faktakontrollnettstedet Snopes, har lenge presentert seg som sannhetens dommer på nettet, et bolverk i kampen mot rykter og falske nyheter. Men han har løyet for nettstedets titalls millioner lesere: En BuzzFeed News -undersøkelse har funnet ut at mellom 2015 og 2019 skrev Mikkelson og publiserte dusinvis av artikler som inneholdt materiale som ble plagiert fra nyheter som for eksempel Guardian og LA Times.

Etter henvendelser fra BuzzFeed News, gjennomførte Snopes en intern gjennomgang og bekreftet at under et pseudonym, Snopes -bylinjen og hans eget navn, skrev og publiserte Mikkelson 54 artikler med plagiert materiale. Artiklene inkluderer temaer som ekteskapslisenser av samme kjønn og musiker David Bowies død.

Snopes VP for redaksjonell og administrerende redaktør Doreen Marchionni suspenderte Mikkelson fra redaksjonelle oppgaver i påvente av "en omfattende intern undersøkelse." Han er fortsatt offiser og 50% aksjonær i selskapet.

"Vår interne forskning så langt har funnet totalt 54 historier Mikkelson publiserte som brukte passende materiale, inkludert alle historiene Buzzfeed delte med oss," sa Marchionni og Snopes Chief Operating Officer Vinny Green i en uttalelse.

"La oss være klare: Plagiat undergraver vårt oppdrag og våre verdier, punktum," la Marchionni til. "Det har ingen plass i noen sammenheng i denne organisasjonen."

Snopes 'redaksjon avviste Mikkelsons oppførsel i en egen uttalelse signert av åtte nåværende forfattere. - Vi fordømmer på det sterkeste disse dårlige journalistiske metodene. ... vi jobber hardt hver dag for å opprettholde høyest mulige journalistiske og etiske standarder. ”

Snopes fortalte BuzzFeed News at de planlegger å trekke tilbake alle de krenkende historiene og deaktivere annonsering på dem. Det vil også legge til en redaktørs forklaringsnotat til hver.

Sa Mikkelson, "Det er ingen unnskyldning for mine alvorlige tap av dømmekraft. Beklager."

"Så jeg bla gjennom nyhetene og kom over en artikkel på CBS News -nettstedet om en fryktelig forbrytelse der en Memphis -kvinne ble siktet for å ha drept fire av barna hennes ved å kutte halsen med en slakterkniv: Hmm, jeg lurte på mens jeg grublet. overskriften ("Memphis mamma siktet for grizzly slakting av fire av barna hennes"), drepte denne kvinnen barna hennes på bjørnelignende måte? Eller var mor i ekstremt avansert alder? ”

-Snopes.com/ 3. juli 2016

Møt Jeff Zarronandia. I løpet av en kort, men minneverdig karriere, dukket hans byline opp, som knyttet til en bio med detaljer om Pulitzer-prisen og hans dyktighet i muldyrskinn, på minst 23 Snopes -artikler om emner som Donald Trumps økonomiske problemer og falske rykter om Hillary Clinton. Hans rapportering gjorde fiender til hoaxsters og fabulister på tvers av det politiske spekteret, inkludert den tidligere Trump-kampanjerådgiveren Roger Stone og den avdøde «fake-news kingpin» Paul Horner, som begge ikke var klar over hans sanne identitet.

"Det er bare en David Mikkelson alt," Snopes tidligere administrerende redaktør Brooke Binkowski forklart da BuzzFeed News spurte. "Han pleide å skrive om emner han visste ville få ham til å hate e -post under det antatte navnet. Pluss at det så ut til at han hadde mer stab enn han hadde. ”

Mellom 2015 og 2019 plagierte Mikkelson regelmessig rapportering fra andre nyhetssteder i et forsøk, sa han, for å samle opp trafikk.

I et intervju med BuzzFeed News tilskriver Mikkelson denne oppførselen til hans mangel på formell journalistisk erfaring. "Jeg kom ikke fra journalistisk bakgrunn," sa han. “Jeg var ikke vant til å samle nyheter. Et par ganger krysset jeg grensen til hvor det var brudd på opphavsretten. Jeg eier det. "

I en forklaring om nettstedets praksis, informerer Snopes leserne at den "følger alle bransjens retningslinjer for åpenhet i rapportering" og legger til, "vi synes det er det kuleste å være gjennomsiktig med leserne." Men det faktum at Zarronandia faktisk var Mikkelson ble ikke avslørt noe sted på nettstedet. Etter forespørsel fra BuzzFeed News, er forfattersiden til Zarronandia fjernet, og Zarronandia -bylinjen er erstattet med "Snopes -ansatte."

Snopes ble grunnlagt i 1995 av Mikkelson og hans daværende kone, Barbara Hamel, og regner seg som "internettets endelige faktakontrollside", og er en to ganger Vinner av Webby Award sitert av slike som New York Times og Washington Post. Det fungerte som en av Facebooks faktakontrollpartnere mellom desember 2016 og februar 2019. Men de siste årene har nettstedet vært plaget av en bitter eierskapskonflikt.

Les hele historien her ...

om forfatteren

Patrick Wood
Patrick Wood er en ledende og kritisk ekspert på bærekraftig utvikling, grønn økonomi, Agenda 21, 2030 Agenda og historisk teknokrati. Han er forfatteren av Technocracy Rising: The Trojan Horse of Global Transformation (2015) og medforfatter av Trilaterals Over Washington, bind I og II (1978-1980) med avdøde Antony C. Sutton.
Abonner!
Varsle om
gjest

9 kommentarer
eldste
Nyeste Mest stemte
Inline tilbakemeldinger
Se alle kommentarer
Carter

Jeg sjekket faktisk denne artikkelen, og det viser seg at bekymringen fra de involverte faktisk ikke er et faktum.

Med et ord, de bryr seg ikke. De gjør det ALT med vilje. Du kan ikke være så korrupt ved et uhell.

Elle

"Du kan ikke være korrupt ved et uhell." Midt i blinken!

“Jeg var ikke vant til å samle nyheter. (va, hva, hva) Et par ganger krysset jeg grensen til hvor det var brudd på opphavsretten. Jeg eier det. " (For en vinner.)

Snopes har tidligere blitt avslørt som ikke-en-fakta-sjekker, men en løgn-skjuler i urokkelig støtte til FakeSM og rovdyrselskapene som omgir den. Så ingen nyheter her.

Sist redigert for 1 år siden av Elle
muunyayo

Jeg vil først si at jeg, med stor aktning, beundrer arbeidet til Technocracy News. Jeg er virkelig velsignet over at jeg i midten av 2020, på høyden av lockdowns (første runde), kom over dette nettstedet.

Nå: hvilken type fasjonabel transformasjon skjer på BuzzFeed News? Omkring 2020 og tidligere ville de aldri rapportert en historie som avslørte et venstreorienterte antrekk?

Vasily

Jeg antar at Mikkelsons humanisme ikke var nok til å holde ham rett og smal. Morsomt det ..

DawnieR

Han er bare UTROLIG !!!! Det ser ut til at han må ha 'PEDO' tatovering over pannen!

Dave

Gå til snopes type i 911 kontrollert riving …… ..prøve det